U Trogiru otvoreno reciklažno dvorište: građani besplatno mogu donijeti otpad – od papira i stakla do krupnog i građevinskog
Radno vrijeme reciklažnog dvorišta je od ponedjeljka do petka 8-17 sati te subotom 8-12 sati
U Trogiru je danas s radom započelo reciklažno dvorište, smješteno iznad stanice za tehnički pregled u Planom. Ukupna vrijednost projekta je oko 5.800.000 kn + PDV od kojih se 80 posto bespovratnim sredstvima financiralo iz Kohezijskog fonda, u okviru Operativnog programa Konkurentnost i Kohezija preko Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a 20 posto troška financirao je Grad Trogir. Radovi na izgradnji reciklažnog dvorišta započeli su prije godinu dana, a izvela ih je splitska tvrtka G.T. Trade d.o.o.. Iako je objekt bio praktički dovršen još ljetos, njegovo ranije otvaranje uvelike je usporila situacija s koronavirusom. Ovom prilikom reciklažno dvorište obišli su gradonačelnik Ante Bilić, predstavnici komunalne tvrtke Trogir Holding koja će upravljati objektom te dio gradskih vijećnika.
Osnovna svrha izgradnje reciklažnog dvorišta je povećanje stope odvojeno prikupljenog komunalnog otpada i smanjenje količine otpada koji se odlaže na deponij. Cilj je da se u godinu dana prikupi 800 tona odvojenog otpada. U tu svrhu, prvi je otpad donio gradonačelnik Bilić te odložio jedan stari bojler i staru boju.
„Dobar je osjećaj odvojeno odložiti otpad i znati da će biti obrađen, recikliran i da će dobiti ‘novi život’ u vidu nekog drugog proizvoda. Uvijek gledamo kako to rade najrazvijenije zemlje pa evo nama prilike za dobar početak što većeg odvajanja otpada. Trogir je u zadnje tri godine snažno promijenio smjer kako se odnosi prema okolišu i prema otpadu. Prvo smo sanirali deponij prema najvišim svjetskim standardima i osigurali mjesta za još četiri godine, postavili smo tzv. ‘zelene otoke’ po gradu koji su jako dobro prihvaćeni, danas otvaramo reciklažno dvorište, uskoro stižu i spremnici i kontejneri za odvajanje otpada. Ponosan sam što hvatamo te ‘zelene’ trendove i što idemo prema održivosti. Ovo je jedna ‘misli globalno, djeluj lokalno’ situacija i zato pozivam građane da što više koriste reciklažno dvorište i vjerujem da će pokazati dobru volju kao i do sada. Zbog prirode, našeg zdravlja, manjih troškova za odvoz smeća, a u konačnici i zbog turističke ponude“, rekao je gradonačelnik Bilić.
Uvođenje efikasnog i za građane ekonomski prihvatljivog sustava za zbrinjavanje otpada korištenjem reciklažnih dvorišta i ispravno informiranje građana važni su dijelovi u uspostavi cjelovitog sustava gospodarenja otpadom u kojem otpad postaje vrijedna sirovina. U reciklažnom dvorištu otpad se zbrinjava na ekološki prihvatljiv način te se nakon ispravnog stavljanja u spremnike predaje ovlaštenim obrađivačima na daljnju obradu.
Reciklažno dvorište besplatno mogu koristiti fizičke osobe/kućanstva – korisnici javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada s područja Trogira. Važno je prije dolaska razvrstati otpad prema vrstama, a pri dolasku imati osobnu iskaznicu.
U reciklažno dvorište mogu se donijeti: papir i karton (novine, časopisi, bilježnice…), plastika (PET boce od napitaka, ulja, šampona, plastične vrećice, čepovi, igračke…), staklo (boce i staklenke svih boja, čaše…), e-otpad (električni alati, informatička i telekomunikacijska oprema, toneri, kućanski uređaji…), metal (limenke, konzerve, aluminijska folija…). Također, može se donijeti i glomazni otpad u količini ne većoj od 3 m3 u jednoj kalendarskoj godini, zatim građevinski otpad iz kućanstva u količini ne većoj od 200 kg unutar 6 uzastopnih mjeseci ili najviše 400 kg godišnje, otpadni tekstil, opasni otpad (baterije, lijekovi, akumulatori, boje, lakovi…) te ostali otpad (gume, otpadna ulja, boje, tinte…).
Radno vrijeme reciklažnog dvorišta je od ponedjeljka do petka 8-17 sati te subotom 8-12 sati. Građani sve informacije mogu dobiti na broj 091/2234 027 i na mail reciklazno@tgholding.hr. Trogirskim domaćinstvima zajedno s komunalnim računima dijeli se i letak koji će sadržavati detaljne informacije vezane uz korištenje reciklažnog dvorišta.
. . +. .
11.01.2021