Trogir dobio novi mjesni odbor – Mastrinka

Uskoro će predio Balančane dobiti označena parkirna mjesta samo za stanare čime se želi riješiti veliki problem nedostatka parkinga, pogotovo u sezoni, a isto se radi i za Ribolu i staru jezgru Čiova

Održana je 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Trogira, a najznačajnija točka bila je ona o osnivanju novog mjesnog odbora Mastrinka, koja je od danas odvojena od Žednog. Radi se o inicijativi koju su građani predložili i izglasali kroz projekt „I tebe se pita“ prije godinu i pol dana. Do danas su provedene sve procedure te je Trogir ovom odlukom dobio deveti mjesni odbor, pored Travarice, Grada, Čiova, Arbanije, Žednog, Planog, Drvenika Velog i Drvenika Malog. Promjena dolazi uoči izbora za vijeća mjesnih odbora koji su planirani u svibnju.

„Područje Mastrinke je brzo raslo, možda i najbrže u posljednjih 20-ak godina i pokazala se potreba za osnivanjem samostalnog mjesnog odbora koji će se brinuti o potrebama mještana Mastrinke. Provedene su sve procedure i danas smo to učinili službenim. Želim novom vodstvu koje će biti izabrano na skorim izborima da radi dobro i da radi na korist građana. Postoje konkretne potrebe tog dijela grada, a kroz izgradnju kanalizacijske mreže koja je pri kraju rješava se jedna od njih“, istaknuo je gradonačelnik Ante Bilić te se osvrnuo na sustav prikupljanja otpada.

„S obzirom na povratne informacije od dijela građana, razmišljamo o promjeni načina prikupljanja otpada u Mastrinci i Arbaniji i prelasku na sistem od vrata do vrata. Koje su prednosti i mane, prodiskutirat ćemo s građanima na javnim tribinama, a ideja je vjerojatno na dan održavanja izbora za mjesne odbore provesti jedan oblik referendumskog upitnika na kojem ćemo tražiti mještane da se izjasne kakav sustav prikupljanja otpada žele. To je još jedan oblik participativne demokracije i iskazivanje namjere od strane Grada prema građanima da autonomno odlučuju o svakodnevnim temama koje su im bitne“, istaknuo je gradonačelnik.

Upravo u tom kontekstu donesena je još jedna važna odluka vezana uz način naplate parkiranja na predjelu Balančane koji će stupiti na snagu kroz dva tjedna. Cilj odluke je zaštititi stanare tog predjela te označiti što veći broj parkirnih mjesta koja će biti namijenjena samo za stanare, dok će stanari plaćati simboličnu mjesečnu pretplatu kako bi se parking kod škverskih zgrada uveo u sustav naplate (iscrtavanje mjesta, postavljanje uređaja za naplatu, postavljanje znakova). Gosti, dakle svi koji nemaju prebivalište na tom dijelu, plaćat će satnu ili dnevnu kartu.

„Prošle godine imali smo tribine na ovu temu na Balančanama i na Riboli. Procedure su malo potrajale, ali ishodili smo sve dozvole, dobili suglasnost MUP-a, proveli javno savjetovanje i kroz 10-15 dana će novi sustav krenuti u rad na Balančanama. U međuvremenu sve procedure provodimo i za parking na Riboli. Za predio stare jezgre Čiova u pripremi je prezentacija mogućih rješenja o kojima ćemo na javnoj tribini popričati s mještanima kroz nekih mjesec dana. Cilj je na sve tri lokacije rasteretiti javna parkirna mjesta, pogotovo tijekom turističke sezone, i većinu ih označiti kao samo za stanare. To je praksa kakva se može vidjeti i u centru Beča i Rima i vjerujem da će i kod nas pokazati rezultate“, istaknuo je gradonačelnik Bilić.

Pozvao je i građane kojima je to zanimljivo da se uključe u Kulturno vijeće o čijem je osnivanju usvojena odluka. Vijeće će djelovati na području knjiga i nakladništva, dramske i plesne umjetnosti, glazbene i glazbeno-scenske umjetnosti, vizualne umjetnosti, međunarodne kulturne suradnje, kulturno-umjetničkog amaterizma, audiovizualne djelatnosti, zaštite, obnove i očuvanja baštine te interdisciplinarne i nove umjetničke i kulturne prakse. Vrednovat će programe i projekte prijavljene na financiranje od strane Grada, predlagati kriterije, promicati kulturu. Vijeće će imati pet članova s mandatima od četiri godine. Kandidature će se moći predati uskoro, o čemu će informacije biti dane na službenim kanalima Grada.