BIRAJ BICIKLU!

Trogir se uključio u projekt „Biraj biciklu“  kojim se uspostavlja sustav javnih bicikli u osam gradova i općina Urbane aglomeracije Split i kroz koji će dobiti prvu biciklističku stazu, šetnicu te tri terminala za javne bicikle. Radovi na izgradnji biciklističke staze na potezu Brigi – Lokvice započeli su u siječnju 2022., a predviđeno je da budu dovršeni do lipnja 2022. Radovi su vrijedni 4,5 milijuna kuna + PDV. Radi se o oko 450 metara šetnice, šest metara širine, u sklopu čijeg uređenja će se graditi tzv. poklopnica, podignut će se obala, izgradit će biciklistička staza, postaviti oprema, rasvjeta, izgraditi vodovod i kanalizacija.

Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu“ je 13,6 milijuna kuna, a sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda sa 10.893.396,68 kn, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“. Uz Split i Trogir, dio projekta su gradovi i općine Kaštela, Solin, Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo.

Navedena sredstva uložit će se u izgradnju nove biciklističke prometnice i pješačke staze u Splitu i Trogiru te će u svih osam jedinica lokalne samouprave biti postavljen 41 novi terminal s ukupno 242 bicikle, od čega 116 klasičnih i 126 bicikli na električni pogon. Velika vrijednost ovog projekta je i što će se izraditi studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica. Služit će kao temeljni dokument za razvoj integriranog sustava biciklističkih prometnica na području Urbane aglomeracije Split, koje je i Trogir dio.

Radovi na izgradnji biciklističke staze i šetnice na Brigima dio su sveobuhvatnog uređenja pojasa Lokvice – Pantan. U prvoj fazi prošle je godine dovršena izgradnja lukobrana i lučice, u tijeku je druga faza, a posljednja, treća, predviđa produljenje šetnice do Pantana.

 

 

 

 

Uređenje obalnog pojasa PŠU Lokvice

Lukobran u sportskoj lučici Lokvice, koji je dio važnog infrastrukturnog projekta uređenja obalnog pojasa Brigi-Lokvice, danas su obišli Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i gradonačelnik Trogira Ante Bilić sa suradnicima. Investiciju vrijednu 6,7 milijuna kuna, Splitsko-dalmatinska županija sufinancira u iznosu od cca 50 posto, dok su ostatak osigurali Grad Trogir i Pomorsko športska udruga “Lokvice” koja je i nositelj projekta.

 Budući da je ovaj projekt izuzetno važan nazvao bih ga trogirskim Žnjanom. Domaće stanovništvo se godinama borilo s administracijom da bi u konačnici dobili vezove. Hvala Gradu Trogiru što je prepoznao te aktivnosti. Prostor nije imao svoje parcele ni katastarske čestice, sve je to trebalo regulirati. Nadam se da će do konca godine lukobran biti gotov. Potom slijedi ostalo uređenje, a na ovu lokaciju je predviđeno i prebacivanje kolodvora. Kroz tako lijepo uređen prostor, dobit će se nova vizura Trogira, kazao je župan Blaženko Boban.

 Ovo je dobar primjer kako se, uz upornost, planiranje, pripremu planske dokumentacije i dozvola, može nešto realizirati. Uskoro ćemo imati građevinsku dozvolu i za uređenje obale te šetnice na Nasipu do novog mosta. Korona kriza je poremetila financiranje, ali sigurno od toga ne odustajemo. Očekujem da će svi koji čekaju od idućeg ljeta imati svoj vez, rekao je trogirski gradonačelnik Ante Bilić.

 Trebalo je 17 godina upornosti da dobijemo sve potrebne papire, a počelo je od formiranja katastarskih čestica koje nisu ni postojale jer je riječ o nasipu u more nastalom kopanjem tunela kroz Čiovo za potrebe Eko Agencije. Lukobran je duljine 85 i širine 4m s proširenjem na vrhu za pristanak većih plovila i šetnju građana. Lučica za lokalno stanovništvo raspolaže sa 198 vezova, pojašnjava Vinko Buble, predsjednik PŠU Lokvice, koji dodaje kako lukobran ima i funkciju stabilizacijskog pera za gradsku plažu sa svoje istočne strane i dio je gradske šetnice do Pantane.

Izvor: trogirskiportal.hr