Predstavljen projekt „Biraj biciklu!“, Trogir dobiva stazu i 3 terminala za javne bicikle
Trogir će kroz ovaj projekt dobiti 450 metara biciklističke staze i šetnice te tri terminala za javne bicikle – jedan na Brigima, jedan u staroj jezgri i jedan na Čiovu
Na konferenciji za medije održanoj u splitskoj gradskoj upravi najavljen je početak implementacije sustava javnih bicikala u osam jedinica lokalne samouprave kroz projekt „Biraj biciklu!“. Osim na području vodećeg partnera u projektu, Grada Splita, sustav javnih bicikala se širi na područje Trogira, Kaštela, Solina, Podstrane, Klisa, Dugopolja i Dicma.
„Ukupna vrijednost projekta je 13,6 milijuna kuna od čega je iznos bespovratnih sredstava iz Kohezijskog fonda nešto manji od 10,9 milijuna kuna. Sredstva će biti utrošena na izgradnju nove biciklističke prometnice i pješačke staze u Splitu i Trogiru te će u svih osam jedinica lokalne samouprave biti postavljen 41 novi terminal s ukupno 242 bicikle, od čega 116 klasičnih i 126 bicikli na električni pogon. Velika vrijednost ovog projekta je i što će se izraditi studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica. Služit će kao temeljni dokument za razvoj integriranog sustava biciklističkih prometnica na području Urbane aglomeracije Split“, uvodno je istaknuo voditelj projekta Toni Jerković, savjetnik u Odsjeku za međunarodne i EU projekte Grada Splita.
Trogir će dobiti 450 metara biciklističke staze, šetnice i tri terminala za javne bicikle.
“Zadovljan sam i ponosan što je Trogir dio EU projekta “Biraj biciklu!” kojim se uspostavlja sustav javnih bicikli u urbanoj aglomeraciji Split. Stalno pričamo o važnosti održivih oblika urbane mobilnosti koji predstavljaju alternativu osobnim automobilima i za naš grad ovo je prvi konkretan korak prema tom cilju. Projekt je utoliko značajniji jer povezuje gradove i općine iz splitske aglomeracije i jer će građani javnu biciklu moći uzeti u Trogiru, a ostaviti je, primjerice, u Kaštelima. Koliko je to važno za održivost, kvalitetu života, turizam, ne treba ni govoriti. U Trogiru ćemo kroz projekt izgraditi prvu biciklističku stazu u sklopu šetnice Brigi-Lokvice. Radovi na predjelu Brigi su počeli u siječnju i trebali bi biti gotovi do lipnja. Obalni pojas naš je najveći kapital i ovime ga oplemenjujemo, grad dobiva ljepšu vizuru, građani nove sadržaje… Hvala svima koji su sudjelovali na realizaciji projekta, vjerujem da ćemo u novom programskom razdoblju kroz program Integriranog teritorijalnog razvoja provesti još ovakvih zajedničkih projekata i iskoristiti sva sredstva EU koja su nam na raspolaganju”, rekao je gradonačelnik Trogira Ante Bilić.
U Splitu će biti novih 16 terminala sa 50 električnih i 20 klasičnih bicikala te 70 stalaka biti postavljeno na lokacije gdje sustav trenutno nije dostupan, a iz ovog projekta je financirana i biciklistička i pješačka staza u uvali Trstenik, duljine 748 metara.
„Ponosni smo na činjenicu što je Split grad s najvećim brojem korištenja bicikli u cijeloj Hrvatskoj. Ovaj projekt promovira zelene politike, dobar je za zdravlje ali ono što je najvažnije, ovo je zajednički projekt gradova i općina na području urbane aglomeracije što je izuzetno dobar smjer za cijelo područje“, rekao je gradonačelnik Splita Ivica Puljak koji je i sam korisnik sustava javnih bicikala, a dodao je i da se nastavlja s razvojem biciklističkih staza u Splitu.
Prva općina u kojoj će biti pušten u promet sustav financiran iz projekta „Biraj biciklu!“ je Podstrana.
„Na području naše općine postavit će se dva terminala sa šest električnih i šest klasičnih bicikli. Jedan terminal s tri električna i tri klasična bicikla će se postaviti u sklopu parkirališta na obalnom području u Strožancu. Drugi terminal s istim brojem bicikli će biti na lokaciji parkirališta Petrićevo, u blizini autobusne stanice i sportskog igrališta. Očekujemo pozitivne reakcije naših mještana kao i zadovoljstvo budućih turista i svih posjetitelja Podstrane“, rekla je viša savjetnica i koordinatorica projektaAndrijana Dedić dodavši da općina Podstrana planira nastavak ulaganja u razvoj biciklističke infrastrukture i u budućnosti.
„Ovakvi projekti čine život na našem području boljim i kvalitetnijim. Dobit ćemo dva terminala, jedan u centru Klisa i drugi u Prugovu, tako da ćemo se bolje povezati ne samo unutar općine već i sa susjednim općinama“, rekao je načelnik Klisa Jakov Vetma pozvavši sve na zajedničko djelovanje i pri planiranju razvoja predviđenog strategijom razvoja UAS-a.
U Kaštela stiže šest terminala sa 30 električnih i 30 klasičnih bicikala i to u Kaštel Sućurac, Gomilicu, Kambelovac, Lukšić, Stari i Novi.
„Projekt značajno doprinosi urbanoj mobilnosti građana. Postaje će biti na lokacijama uz more tako da će korisnici moću prijeći cijelu obalu na ekološki prihvatljiv način te se nadamo da ćemo sustavom javnih bicikala utjecati na smanjenje korištenja osobnih automobila za kretanje u Kaštelima, ali i odlaska u susjedne općine“, rekla je Marija Vučica vršiteljica dužnosti pročelnice Upravnog odjela za gospodarski razvoj i fondove Europske unije Grada Kaštela.
Prve bicikle u sklopu sustava javnih bicikala tijekom narednih mjeseci stižu i u Dicmo.
„Dobit ćemo dva terminala sa 10 bicikli. Jedan terminal će biti postavljen pored škole i općine te uskoro planiramo i projekt koji je komplementaran ovome jer će za cilj imati edukaciju i poticanje školaraca na korištenje bicikli“, pojasnio je načelnik općine Dicmo, Petar Maretić. Istaknuo je i da se planira provedba projekta razvoja biciklističkih staza na području cijele općine.
U Dugopolju je sustav javnih bicikala postavljen prije par godina i kroz projekt „Biraj biciklu!“ proširuje se za nove četiri postaje sa 10 električnih i 10 klasičnih bicikli. „Jedan terminal postavit ćemo u Koprivno, jedno od rijetkih naselja u Dalmatinskoj zagori s pozitivnim prirodnim prirastom broja stanovnika, potom jedan na području špilje Vranjače te u parkove Lokva Dračanica i Pelenjak koje je ujedno i vrlo posjećeno izletište.“ – rekao je načelnik Perica Bosančić.
„U Solinu će biti implementirano šest terminala, na više lokacija tj. ne samo u centru grada već po jedan u mjesnim odborima kako bi svi dijelovi Solina imali alternativni oblik prometne povezanosti prema centru grada i drugim mjestima i općinama. Izgradnja biciklističke infrastrukture nam je svima prioritet prilikom planiranja budućih prometnica i što kvalitetnija povezanost unutar cijele aglomeracije“, rekao je gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević, naglasivši i da jedino zajedničkim djelovanjem možemo postizati velike stvari za razvoj urbane aglomeracije i dobrobit svih građana.
Uz tri postaje sa 10 električnih i 10 klasičnih bicikli u gradu Trogiru, iz projekta se financira i biciklistička prometnica i pješačka staza duljine 450 metara, kao jedinstven projekt usmjeren na povećanje sigurnosti svih dionika u prometu, posebice pješaka i biciklista. Vrijednost ove investicije iz projekta „Biraj biciklu!“ iznosi 2,940 milijuna kuna.
Ulaganje u nove terminale, bicikle i razvoj biciklističkih staza važni su za što sigurniji i kvalitetniji sustav javnih bicikala, a značajnim ulaganjima kroz projekt „Biraj biciklu!“ ovaj dostupniji, jeftiniji i ekološki prihvatljiviji način prijevoza širi se na čitavo područje Urbane aglomeracije Split.
Biciklom od Trogira do Kaštela, iz Solina do Klisa ili iz Splita u Podstranu ići će se već ovog ljeta, za kada je planiran završetak implementacije i puštanje u promet sustava javnih bicikala u svih osam jedinica lokalne samouprave, partnera u projektu.
Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ je 13.609.435,83 kn. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda sa 10.893.396,68 kn, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.
10.02.2022