Lokalni borci u ratu s koronom
Nevidljivi neprijatelj okupirao je skoro cijeli naš planet, a borba protiv njega odvija se sve jačom žestinom na brojnim frontovima pa tako i na lokalnoj razini. S radom Gradskog društva Crvenog križa Trogir i njegovim brojnim akcijama u „mirnodopsko” vrijeme mnogi su upoznati, no kako su se njegovi djelatnici organizirali u ovo krizno, saznali smo u razgovoru s ravnateljicom Tanjom Jakus.
GDCK Trogir svojim radom obuhvaća inače područje Grada Trogira te općina Okrug, Marina i Seget. Zbog novonastale situacije, a kako bi se povećala učinkovitost rada na dobrobit svih potrebitih, radni zadaci su podijeljeni na sljedeći način. Djelatnici Društva fokusirali su se na Trogir i Seget, dok su se zamjenice načelnika Okruga Bruna Dadić i Marine Katarina Kazoti Jerković stavile na raspolaganje za ta područja s tim da se u svakodnevnom kontaktu razmjenjuju informacije o učinjenom i sljedećim koracima. Situaciju na terenu donekle otežava geografska raštrkanost Marine, tj. brojni zaseoci su međusobno dosta udaljeni. Također, treba naglasiti da se GDCK Trogir, uz dr. Brunu Bećir brine i o mještanima oba otoka Drvenika kojima je opskrba naročito lijekovima dodatno otežana zbog reduciranog kretanja i prometovanja. U tijeku nastajanja teksta saznali smo kako će od sutra (petak, 27. ožujka 2020.) trajektna Linija 606 Drvenik Veli – Drvenik Mali – Trogir iz Drvenika Velog krenuti u 07:00 sati ujutro s povratkom sa Solina-Trogir u 11:00 sati.
Ravnateljica Jakus posebno je istaknula ulogu i zahvalila brojnim volonterima. Sada ih na raspolaganju ima 45 koji su ispunili sve uvjete, a neki su „u pričuvi”. Naime, težilo se tome da volonteri nemaju kod kuće malu djecu te starije ili bolesne ukućane, naravno radi suzbijanja širenja virusa i zaštite ranjivih skupina.
Na terenu se poštuju sve mjere zaštite iako problem predstavlja dostupnost dijela opreme. Sa zaštitnim rukavicama uspjeli su se opskrbiti, no kao i u cijeloj Hrvatskoj, najveći problem su maske za lice.
Također, pazi se na potrebnu preporučenu udaljenost u kontaktu s korisnicima, kao i na to da se njihove potrebe točno iskomuniciraju. Mali slikoviti primjer: ako netko napiše na svojoj listi za „spizu” da mu treba meso za juhu, treba se dogovoriti koje, kolika količina i u kojem novčanom okviru. Naravno, korisnici moraju dobiti i račun na uvid kako bi sami mogli pratiti svoju potrošnju.
Ravnateljica Jakus podijelila je s nama i slučaj kada su dobili poziv jednog gospodina iz Vinkovaca koji se zabrinuo za svoju sestru. Naime, gospođa u starijim godinama živi sama na Čiovu, a kako joj je mobitel bio isključen neko vrijeme, zamolio je može li netko provjeriti što je s njom. Djelatnici Crvenog križa su to spremno napravili. Srećom, gospođa je bila u redu, radilo se tek o kvaru mobitela te joj je omogućen drugi uređaj kako ne bi bila odsječena od obitelji i ostatka svijeta što u ovoj trenutnoj krizi može biti od životne važnosti.
Saznali smo i da GDCK Trogir svakodnevno prima velik broj poziva, ljudi se najviše raspituju o vrsti i načinu njihovih usluga, kao i da su korisnici disciplinirani te da nije bilo ekscesnih situacija.
Pitali smo ravnateljicu Jakus i kako se ona, ostali djelatnici i volonteri drže u ovoj situaciji. Kako kaže, ona sama je i inače optimist, vedrog duha te da se svi međusobno podržavaju i ne dopuštaju jedan drugome klonuti duhom, a taj savjet daje i svima nama. Tu je i poziv potencijalnim volonterima, kao i svim starijima, potrebitima, u nekoj nevolji da se jave na broj 881 950 u vremenu od 9 do 14 sati. Korisnici mogu zvati i na besplatan broj 0800 1188.
10.04.2020