Gradsko vijeće Trogira: usvojen rebalans proračuna

Usvojena je i odluka o novim cijenama prikupljanja miješanog komunalnog otpada, koje su morale biti usklađene s novim zakonom

U Trogiru je održana sedma sjednica Gradskog vijeća te je usvojeno svih 13 točaka dnevnog reda, od kojih su najvažnije rebalans proračuna te odluka o novim cijenama prikupljanja otpada.

„Nakon obračuna za 2021., ustanovili smo određeni višak u blagajni od šest milijuna kuna koji smo odlučili uložiti u dodatne investicije u ovoj godini, podizanje standarda gradskih usluga, u uređenje nasipa Brigi – Lokvice te u dodatne troškove EU projekta Društvene inkluzije“, objasnio je gradonačelnik Ante Bilić.

Unatoč inflaciji i brojnim poskupljenjima, gradska blagajna u ovom trenutku je stabilna te gradske usluge nisu dovedene u pitanje, ali ističe kako će se korekcije donositi ovisno o novim okolnostima.

„Nažalost, svjedočimo povećanju cijene energenata i inflaciji. Samo cijena javne rasvjete nam je porasla za više od milijun kuna za ovu godinu. Još prošle godine isplanirali smo i ići ćemo u projekt zamjene postojećih sa štedljivim LED žaruljama kako bismo dugoročno imali značajne uštede, a iz samih ušteda u narednim godinama isplatit ćemo cijelu investiciju“, ističe gradonačelnik.

Što se tiče novih cijena prikupljanja miješanog komunalnog otpada, radi se o nužnom koraku usklađenja cijena s novim zakonom, na koji su primorane sve jedinice lokalne samouprave pa tako i Trogir.

„Moramo ispoštovati nove norme iako nismo najsretniji s njima. Cijena minimalne javne usluge sada je 50 kuna za kućanstva i 130 kuna za nekućanstva. Po ovoj točci nije bilo pretjerane rasprave jer se naprosto moramo uskladiti sa zakonom. Smatram da je zakon nepošten i da nije racionalno da isti paušal, za nekućanstva, plaćaju i trgovački centri i mali iznajmljivači. Paralelno smo umanjili jedan dio prihoda Trogir Holdinga, upravo kako bismo pomogli malim poslovnim subjektima koji će ovim zakonom biti na udaru. Ono što je važno za napomenuti je da Trogir, zbog izražene sezonalnosti, mora imati veliki sustav za prikupljanje otpada. Iako nam je zimi dovoljno 2-3 kamiona i 10-ak zaposlenih, ljeti nam je potrebno tri puta više resursa da bi grad bio uredan, a to jednostavno košta“, napominje gradonačelnik.

Na vijeću je usvojena i odluka koja se tiče povećanja sigurnosti i zaštite od požara, na zahtjev JVP Trogir, te će uskoro biti pokrenuta nabava za kupnju specijalnih ljestvi za rad na visini od 25 metara.