MOBILITY WEEK 2016.g.

Svake godine, počevši od 2002., Europski tjedan mobilnosti (European Mobility Week) se organizira od 16. do 22. rujna i posvećen je održivom kretanju / mobilnosti.

Europski tjedan mobilnosti pruža mogućnost i predstavlja platformu za lokalne vlasti, kao i dionike civilnog društva s ciljem da:

  • doprinesu podizanju svijesti građana o štetnom utjecaju koji postojeći trendovi kretanja u urbanim sredinama imaju po okoliš i kvalitetu života;
  • budu dio europske kampanje dijeleći zajedničke ciljeve i identitet sa ostalim europskim gradovima;
  • naglase svoju opredijeljenost i usmjerenost politici održivog kretanja;
  • pokrenu nove dugoročne mjere i politike.

Europski tjedan mobilnosti manifestacija je u organizaciji Europske unije, Environment DG, s ciljem da se potakne javna svijest i aktivnosti građana protiv zagađenja okoliša uzrokovanog povećanjem motoriziranog prometa u urbanim sredinama.

Na poseban način se potiču mjere usmjerene smanjenju zagađenja okoliša, promoviranju sredstva javnog prijevoza i alternativnih modela kretanja i prijevoza u gradovima.

O važnosti i veličini ove manifestacije u europskim razmjerima najbolje svjedoči činjenica da je u obilježavanje ove manifestacije danas aktivno uključeno više od 2000 europskih gradova.

Belgijska studija koju je 2012.g. provela jedinica regionalne uprave u Briselu , ustanovila je da bi prosječan stanovnik toga grada uštedio godišnje 2.853 EUR ukoliko bi za gradsku i prigradsku vožnju automobil zamijenio biciklom. Parametri koji su uzeti u obzir NE odnose se na nabavnu cijenu vozila već na troškove održavanja , goriva , parkiranja i sl.

Prema podacima Nacionalne prometne statistike Belgije vozači izgube prosječno 51 sat godišnje u prometnim gužvama .

Podaci za London penju se do 96 sat godišnje što ga čini prometno najzagušenijim gradom na evropskom prostoru .

Boljim izborom načina prijevoza možemo znatno povećati kvalitetu života a vrijeme provedeni u prometnim gužvama iskoristiti na korisnije aktivnosti

Studija tehničkog instituta u Drzdenu pokazala je da potrošnja goriva tijekom prometnih zastoja raste prosječno i do 80 % u odnosu na regularnu potrošnju što prometne gužve u širem smislu čini ekonomskom kategorijom .Studija se referira na potrošnju goriva , zagađenje okoliša , inplikacije na zdravlje pojedinaca , gubitak dragocijenog vremena koje bi se moglo drugačije iskoristiti i čitav niz drugih parametara koji su svaki za sebe otvorili čitav niz pitanja .

Francuska vlada subvencionirala je studiju Francuske biciklističke federacije koja je pokazala da su vozači automobila u osnovi loši potrošači.

Potroše i do 53,7 % manje od pješaka / biciklista koji prema ovom istraživanju pridonesu ukupnoj europskoj ekonomiji do 111 biliona EUR godišnje!!!!!!!!!

Nije stoga čudno da EU uglavnom snažno potiče širenje pješačkih i biciklističkih zona po gradovima uz opravdanu preporuku da se 50-70 % prometa roba u urbanim centrima obavlja raznim oblicima cargobike-a .

Do istih rezultata došli su u SAD gdje je za pojedine dijelove NY utvrđeno da je prodaja u lokalnim dućanima duž pješačke / biciklističke zone veća za 49 % u odnosu na prodaju u čisto "vozačkim" dijelovima istih gradskih četvrti.

Stoga su gradski oci s pravom zaključili da im se više isplati uložiti dio proračunskog novca u proširenje pješačkih / biciklističkih zona nego u proširenje parkirališta uz obrazloženje da biciklistički parking potencijalno generira 4,5 puta više prihoda od autoparkinga .Matematika je jednostavna ako se vratimo na podatak prema kojem pješaci/ biciklisti troše 53,7 % više od vozača jer se na mjestu jednog automobila može parkirati 8 bicikla .

Nadalje, promoviranje i poticanje alternativnih načina prijevoza nužno vodi do razvoja novih tržišta .

Biciklistička industrija već sada zapošljava više od 650.000 ljudi (EU, 2014.g) a ukoliko se nastavi započeeti trend brojke bi mogle prijeći milijun.

Sve upućuje na to da će se trend nastaviti jer je nakon ispitivanja 2012g. u Kopenhagenu procijenjeno da je ekonomska korist od bicikliranja 5-9 puta veća od ulaganja u biciklističku infrastrukturu i troškova kampanje i da se kreće u rasponu od 100-200 milj. EUR.

Hodanje / bicikliranje ima svoju socijalnu komponentu jer je dostupno svim socijalnim grupama kao i zdravstvenu komponentu o kojoj treba reći par riječi .

EU je utemeljitelj projekta SWITCH koji je u vrlo opsežnim ispitivanjima doveo u direktnu vezu povećanje prosječne fizičke aktivnosti sa općim zdravstvenim stanjem i produljenjem životnog vijeka za 1,4-1,5 godina .

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO )donja granica bavljena fizičkim aktivnostima je 150 minuta / tjedno !!

To je svega 20-tak minuta dnevno što možemo postići svakodnevnim pješaćenjem / bicikliranjem do autobusne stanice na putu do posla !!!??

Svega 20-tak minuta dnevno !!!!

Zaključimo da pametnim odabirom alternativnih oblika prijevoza utječemo na :

  • očuvanje okoliša kroz smanjenje korištenja fosilnih goriva , emisiju štetnih plinova u atmosferu i smanjenja efekta kiselih kiša .
  • direktnu uštedu novca
  • direktno doprinosimo boljem zdravstvenom statusu društva u cjelini
  • pridonosimo manjim troškovima sustava javne zdravstvene skrbi čime otvaramo mogućnost ulaganja u druga područja od općeg značaja
  • potičemo razvoj novih tehnologija i tržišta.Već sada su na tržištu dostupne aplikacije za pametne telefone koje omogućavaju korisniku da kreira personalizirane procjene troškova unoseći različite parametre u svoj osobni račun (account)

Sve što trebamo je usuditi se pokušati nešto novo!!

Usvajanjem dobrih navika investiramo u sebe , društvo i budućnost. !!

Dodatne informacije